"Into the Wild is veel meer dan een trend: het is een geestestoestand!"
"De terugkeer naar de natuur past helemaal bij de tijdsgeest. We moeten gerustgesteld worden, thuis een eigen veilige haven vinden, ons kunnen losmaken van een wereld die zo veel van ons verlangt, waarin technologie almaar meer ruimte opeist. Vandaar dat we ons maar wat graag omringen met natuurlijke materialen geïnspireerd door de elementen: aarde, vuur en water. Om die "way of life" over te brengen op onze woonomgeving, moeten we die eerst ontdoen van het overtollige. We gaan voor soberheid en vrolijken die op met plantaardige voorwerpen en met alles wat de natuur ons biedt: drijfhout, een boomschors, grote keien onder een stolp of in de schijnwerpers. Raffia, touw, kurk, email, ... doen hun intrede en stoten kunststoffen van de troon. Het interieur kleurt zwart, donkerbruin, groen, of krijgt organische tinten. Weg met die fluo- en pastelkleuren. "Into the Wild" is behoorlijk ruw, ietwat hard... dat schuurt!
1 beurs, 3 belevingen
Het doel van die 75.000 bezoekers, die de 30.000 m² tentoonstellingsruimte van COCOON doorwandelen? Een woonproject realiseren of inspiratie over decoratie opdoen aan de hand van hun 5 zintuigen. Keuken, badkamer, slaapkamer, salon of tuin... geen hoekje binnen of buiten het huis waar de exposanten geen blijf mee weten. COCOON dat is jong creatief talent ontmoeten in de Design Zone gewijd aan Belgische ontwerpers. Bezoekers kunnen de - heel betaalbare - creaties hier rechtstreeks bestellen.
ENJOY
Met het DecoLab trekt COCOON dit jaar ook de interactieve kaart. In deze nieuwe ruimte kan de bezoeker met de beschikbare tijdschriften zijn eigen moodboard samenstellen. Onder begeleiding van Evy Dooms (Penny's Lane), interieurvormgeefster gespecialiseerd in moodboards, maakt hij er een visuele collage van zijn geliefde stijlen. Eens de ideeën samengebracht, kan hij op zoek naar de exposanten die aan zijn verwachtingen voldoen.
Verder kan de bezoeker zich in verschillende workshops bepaalde technieken eigen maken:
- decoratief schilderen, basistechnieken van mozaïek en meubels maken uit pallethout (www.lesdebrouillardes.be)
- het gebruik van etherische oliën en natuurlijke aroma's die bijdragen tot welzijn in huis (www.terredaroma.com)
- basisprincipes van feng-shui om een harmonieuze omgeving te creëren en tips & tricks van "home organising" om elke kamer van uw woning te ordenen. (www.lessandmore.be)
Surf voor bijkomende inlichtingen over de workshops of om in te schrijven naar www.cocoon.be.
De dagelijkse show-cookingsessies prikkelen de smaakpapillen volgens de hedendaagse trends in de "Into the Wild"-keuken...!
SHOP
Onze 200 exposanten die de hele woonomgeving, tuin inbegrepen, aan bod laten komen, wachten de bezoekers met open armen op om hen in te wijden in de nieuwste trends. Daarenboven kunnen ze de stukken die hun hart sneller doen slaan, aankopen. In de Shoppingzone vinden ze allerhande kleine en decoratieve voorwerpen om hun interieur om te fleuren. Ideale "geschenktips" nog vóór de kerstperiode aanbreekt!
PRAKTISCHE INFORMATIE
Klik hier om het persbericht en de foto's in hoge resolutie te downloaden.
Van zaterdag 19 tot zondag 27 november 2016 van 11 uur tot 19 uur.
Avant-première op 18 november van 17 uur tot 23 uur (enkel op uitnodiging).
Ladies' day op dinsdag 22 november. Gratis toegang voor alle dames en voor alle specifieke workshops waaronder een "beauty truck" (epileren, manicure, pedicure, nagels lakken).
Kids Zone iedere zaterdag en zondag van 11 uur tot 19 uur en op woensdag van 13 uur tot 19 uur.
Nocturne op vrijdag 25 november tot 23 uur.
Ingang: € 10 (gratis voor begeleide kinderen jonger dan 12) – korting van € 2 op ieder ticket dat online wordt gereserveerd (via www.cocoon.be).
Food: Neem aan de open haard (Sfire/M-Design) van de Vascobello coffeebar gezellig plaats in meubels van Vincent Sheppard en geniet er van een hapje en/of een drankje. De Champagnebar (Laurent Perrier) zorgt alvast voor een voorsmaakje van de feesten.
Licht... recht uit het hart
Speciaal voor deze 27ste editie wordt een "COCOON" kaars, gemaakt door Jody-Lo, verkocht aan de prijs van € 27. De opbrengst van de verkoop gaat naar het goede doel Pink Ribbon. Online aankoop via ons e-ticketingplatform.
www.cocoon.be


